UserPeople

Danskusability.dk eller brugervenlighed.dk

 Via rokkjer.dk

Salgsmekanismer

  • Mærkningsordning – Certificering man køber
  • Høj timepris er ikke slemt når det kun er 3 timer i alt. Men mange bække små gør en stor pengepung.
  • 1-fix for free.
  • Non-profit: med høj løn og resten til kræftens bekæmpelse
  • Mærket linker til danskbrugervenlighed.dk og øger derved SEO på brugervenlighed.dk

 

Produkter

  • Ekspertvurderinger 3 timer
  • Hær af usabilitykonsulenter på lejebasis/fuldtidskontrakter
  • Produktion af Axure prototyper
  • Flere usability-tests og rådgivning
  • Flow 5 model
  • Foredrag
  • Idegenerering med den digitale oplevelsespalette.

 

Drift og indgangsbarrierer

  • Morgen eller aftenmøder
  • telefontid
  • Indledningsvis opsøgende salg og lokker med gratis promorådgivning.
  • Begge laver produktion af Axure prototyper
  • Der skal laves et sejt website

 

Kunder

  • Webbureauer, designbureauer og dem der designer internt.
  • Virksomheder der løbende har behov for at få evalueret designs og grænseflader inden de søsætter kodningen af disse.
  • Virksomheder der løbende har behov for at få visualiseret koncepter og grænseflader inden de søsætter kodningen af disse.


Forretningsplan

Beskriv de 3 vigtigste samarbejdspartnere (leverandører, kunder, revisorer, rådgivere, banker) som du har allerede har kontakt med? Partner – Scandesigns – Identitypeople

Hvad er virksomhedens marked geografisk? Storkøbenhavn – Sekundært hele landet.
De vigtigste konkurrenceparametre på markedet? Troværdighed og Værdi for mærkningsordninger

Hvordan ser markedet ud om 3 år? Større efterspørgsel på usability. Mere konsolidering af bureauer.
Kan ny lovgivning ændre markedet? Måske. E-mærket får betydning. Sikkerhed.
Vil nye teknologier ændre markedet? SEO ændres så linkpopularity bliver mindre vigtigt.

Hvis du ikke kan identificere de vigtigste konkurrenter, så beskriv den typiske konkurrent ? Userneeds, userminds, Snitker og CO.

Selvom du ikke har lavet et omkostningsbudget, så vær opmærksom på markedsføringsomkostninger.  WEB – Fridage med at ringe – tid

Overvej mulige salgskanaler og omkostningerne forbundet hermed.

0 kr.

Hvor meget kan virksomheden tjene, og hvordan vil du argumentere for det? Hvad er det realistiske antal kunder? 2 evalueringer om dagen giver 8 om ugen/mand = 8X 2.800 kr = 22.400 kr. i omsætning. Hvert bureau har måske ½ design om ugen, så en mand kan håndtere 16 regelmæssige kunder ad gangen.

Start af ny virksomhed indebærer en del omkostninger ved etablering og senere hen drift.

Website – visitkort

Det specielle ved denne virksomhed i forhold til konkurrenterne. Super Blue ocean ved at governize selskabet og lave det non-profit.
Hvad gør den i stand til at bliver succesrig? Det kan være fx ledelsesteamets
sammensætning, produktionsmåden, produktet, markedssituationen eller en kombination af disse.

Beskriv de 3 vigtigste trusler eller forhindringer din virksomhed står overfor og hvordan du vil søge at imødekomme dem? E-mærket for en datter. Andre mærkningsordninger. Mærket slår ikke igennem og anses for værende overflødigt.

Beskriv de 3 vigtigste delmål, som virksomheden skal have opnået inden for 3 år.

Løbende kunder vender tilbage i ny og næ

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *