Danskusability.dk eller brugervenlighed.dk
Via rokkjer.dk
Salgsmekanismer
- Mærkningsordning – Certificering man køber
- Høj timepris er ikke slemt når det kun er 3 timer i alt. Men mange bække små gør en stor pengepung.
- 1-fix for free.
- Non-profit: med høj løn og resten til kræftens bekæmpelse
- Mærket linker til danskbrugervenlighed.dk og øger derved SEO på brugervenlighed.dk
Produkter
- Ekspertvurderinger 3 timer
- Hær af usabilitykonsulenter på lejebasis/fuldtidskontrakter
- Produktion af Axure prototyper
- Flere usability-tests og rådgivning
- Flow 5 model
- Foredrag
- Idegenerering med den digitale oplevelsespalette.
Drift og indgangsbarrierer
- Morgen eller aftenmøder
- telefontid
- Indledningsvis opsøgende salg og lokker med gratis promorådgivning.
- Begge laver produktion af Axure prototyper
- Der skal laves et sejt website
Kunder
- Webbureauer, designbureauer og dem der designer internt.
- Virksomheder der løbende har behov for at få evalueret designs og grænseflader inden de søsætter kodningen af disse.
- Virksomheder der løbende har behov for at få visualiseret koncepter og grænseflader inden de søsætter kodningen af disse.
Forretningsplan
Beskriv de 3 vigtigste samarbejdspartnere (leverandører, kunder, revisorer, rådgivere, banker) som du har allerede har kontakt med? Partner – Scandesigns – Identitypeople
Hvad er virksomhedens marked geografisk? Storkøbenhavn – Sekundært hele landet.
De vigtigste konkurrenceparametre på markedet? Troværdighed og Værdi for mærkningsordninger
Hvordan ser markedet ud om 3 år? Større efterspørgsel på usability. Mere konsolidering af bureauer.
Kan ny lovgivning ændre markedet? Måske. E-mærket får betydning. Sikkerhed.
Vil nye teknologier ændre markedet? SEO ændres så linkpopularity bliver mindre vigtigt.
Hvis du ikke kan identificere de vigtigste konkurrenter, så beskriv den typiske konkurrent ? Userneeds, userminds, Snitker og CO.
Selvom du ikke har lavet et omkostningsbudget, så vær opmærksom på markedsføringsomkostninger. WEB – Fridage med at ringe – tid
Overvej mulige salgskanaler og omkostningerne forbundet hermed.
0 kr.
Hvor meget kan virksomheden tjene, og hvordan vil du argumentere for det? Hvad er det realistiske antal kunder? 2 evalueringer om dagen giver 8 om ugen/mand = 8X 2.800 kr = 22.400 kr. i omsætning. Hvert bureau har måske ½ design om ugen, så en mand kan håndtere 16 regelmæssige kunder ad gangen.
Start af ny virksomhed indebærer en del omkostninger ved etablering og senere hen drift.
Website – visitkort
Det specielle ved denne virksomhed i forhold til konkurrenterne. Super Blue ocean ved at governize selskabet og lave det non-profit.
Hvad gør den i stand til at bliver succesrig? Det kan være fx ledelsesteamets sammensætning, produktionsmåden, produktet, markedssituationen eller en kombination af disse.
Beskriv de 3 vigtigste trusler eller forhindringer din virksomhed står overfor og hvordan du vil søge at imødekomme dem? E-mærket for en datter. Andre mærkningsordninger. Mærket slår ikke igennem og anses for værende overflødigt.
Beskriv de 3 vigtigste delmål, som virksomheden skal have opnået inden for 3 år.
Løbende kunder vender tilbage i ny og næ